Khamis, 25 April 2013

detik memalukan~

Assalamualaikum.. tajuk hari ni debates.. tapi aku bukannye nak berdebat ngan korang.. malas aku nak debat2 ni.. aii.. ==''

sebenarnya aku buat entri ni sebab ade kawan tanya, ape pengalaman memalukan aku sepanjang aku hidup kat dunia ni.. aku pon macam manusia len gop.. ade sifat malu.. aku banyak pengalaman memalukan.. tapi. dalam banyak2 pengalaman, pengalaman ni yang paling memalukan... aku dah lupekan pon kisah tu.. tp, bila aku teringat balik,, aku rasa nak hempok kepala aku kat dinding.. menggambarkan betapa malunya aku masa tuh..

kisahnya macam ni:

aku ni wakil sekolah aku.. bertanding debates.. aku ngan kawan aku 4 orang..sume nak masuk.. poyo je aku,.. debate omputih ko.. bkn melayu ni... skill aku di tolak nak masuk bahas.. aku pon membawa hati yang lara pergi audition kat debates lop..

ok,, aku tipu.. aku tak audition pon.. aku bagi nama terus boleh masuk.. sebab tak de orang nak masuk ekpon.. tak mendapat sambutan.. masa kawan aku buat announcement.. sape nak masuk.. bla3.. xde orang pedulikan dia.. sian pulak kat dia..

so, aku nak tunjuk keperihatinan aku kat dia.. aku pon cakap laa.. debate ape? bila..? tajuk ape? audition bila? bla3...

sekali lagi aku tipu.. aku memang nak masuk pon.. sje konon2 buat2 prihatin kat kawan.. kawan tu baca mampos aku.. =.=''

so, bermula la kisah aku sebagai menteri kedua.. or, second minister.. yang 2 orang lagi tu. wat nyibuk je.. asal ade muka diorang kat pertandingan tu,, kira okey laa..

okay... kejadian memalukan tu berlaku masa hari pertandingan... pertandingan ni berlangsung selama 2 hari.. so, disebabkan opponent ak tarik diri.. secara xlangsung aku dapat masuk semi final... cewah.. dengar semi final tu macam hebat je.. padahal menang tanpa bertanding..

so, aku dengan penuh bangga, pulang ke sekolah kerana dapat masuk semi final.. ok, sekali lagi.. itu disebabkn lawan aku tarik diri.. cess, kalau diorang tak tarik diri.. dah menang dah tu.. terima kasih kepada lawan ku.. ngee~~

ok2.. sambung kisah memalukan aku..

akhirnya, sampai la hari pertandingan.. aku lawan sekolah mana tah.. dah lupa.. bhahaha.. kejam x kejam aku.. lawan sendiri boleh lupa..

tajuk ape tah masa tu.. tajuk pon boleh lupa.. =.=''

awal pagi tu, aku kena kumpul dulu ngan sekalian lawan2.. then baru tentukan.. sape pencadang sape pembangkang.. lepas undi2.. grup aku dapat pembangkang.. what the heck? ok.. ak terima cabarannya..

mula2, grup aku kena kurung dalam bilik gelap.. ok ak tipu lagi.. bilik biasa je.. diorang bagi masa nak buat hujah.. tp, bagi grup aku, kitorang dah siap hujah tu, sekali ngan pencadang kitorang dah buat.. tapi nasib dapat pembangkang.. ikut je laa..

then, dh siap setengah jam, diorang hambat aku keluar,, suh g debate.. aku pon duduk la kat tempat aku sebagai menteri kedua... ok2.. sape nak g tandas tu bleh pergi dulu.. nak sampai dah detik memalukan ni.. cepat2.. aku bagi masa..

ok,, saatnya bermula.. meja sekolah diorang tu ringan tau... sebab meja plastik.. dh la rendah.. sabo je laa.. atas meja tu, ade label.. pembangkang.. bangga siot.. =.='' masa speaker dewan nak perkenalkan ahli pencadang and pembangkang, kene berdiri sebagai tanda apa tah.. aku pon tak tahu.. bangun je laa, tgk orang len bangun..

sampai dia sebut nama aku.. aku nak bangun.. entah cam mana.. betis aku boleh langgar meja tu.. nak terbalik meja tu dibuat aku... abes jatuh label atas meja aku.. mujur aku sempat pegang meja tu.. kalau tak,, bergolek-golek meja tu..

bilik debat agak kecoh sket laa dengan perilaku spontan aku tu.. then, aku buat selamber je laa.. takkan nak lari keluar bilik debat kot.. xnak laa spoil mood aku nak debat ni.. so, aku lupakan dulu.. balik nanti baru aku meraung..

aku tengok judges,, semua ketawa kat aku.. ketawa laa.. kena bala baru tahu.. =.='' mujur judges yang tengah tu hensem.. bhahhaha.. xde kaitan pon.. =.=''

then, kitorang pon debat laa.. debat pnye debat2... sampai giliran aku.. aku pon keluarkan hujah aku.. panjang jugak.. bukan susah sangat pon nak buat hujah panjang2.. copy paste je dari google..  kan senang.. ngee~~

time aku debat tu laa mamat ni nak nyibuk.. aku teringat pesan cg aku.. ''kalau orang tu nak masuk line, bg je.. klu xbagi nanti judge potong markah..'' aku pon bagi je laa..

masa tu, aku tak sedar pon masa aku tnggal 2 minit je nak cakap pon.. mnyesal plak aku bagi.. dah la dia cakap sepatah haram aku tak paham.. last2 ak pedap.. aku pon cakap..

''your question will be answered by third minister,, my time is walking. please sit down..''

are u sure? my time is walking? owowow.. tu betul2 direct translation from malay.. ''masa saya sedang berjalan..'' masa aku cakap tu aku tak sedo aku buat silap.. aku hentam je ape dalam kepala aku... lepas siap cakap tu, aku pon duduk kat tempat asal aku dengan muka selamber..

bhahahaha,, anyways.. kadang-kadang.. aku ni memang muka tak malu.. aku buat je ape aku rasa betol.. aku bia je ape jadi kat aku,,. asal aku bahagia sudah.. aku peduli ape orang lain nak ketawakan aku ke..

tapi, seperti aku cakap tadi.. bila aku teringat pasal kes ni.. aku rasa nak hempok kepala aku kat dinding.. sampai aku lupe kejadian tu...

oh, btw.. keputusan debate aku.. kemenangan berpihak kepada pencadang.. teori Bill Gates langsung diorang tak pakai.. huh.. sabo je laa.. judges bagi alasan kononnye tajuk tu berpihak kepada pencadang.. eh2,, xdengar ke aku bidas hujah camner? ke tak paham? aku rasa aku cakap kuat dah.. xdengar xtahu laa.. =.=''

sekian., teima kasih kerana membaca ^_^


4 ulasan:

  1. lol.. hahaha kat mane mase tuh ?? ade kah mase kat dewan oe ? yg kat smaza ???

    BalasPadam
    Balasan
    1. bkn dewan smaasza.. kt kelas je.. kelas ss

      Padam
    2. huk aloh... hahaha poyo jaaaa...

      Padam
    3. ayayayay.. ape laa.. mujur kelas je.. tp, ramai jugak orang mse tuh,.

      Padam

sila tinggalkan sepatah dua kata sebelum berangkat ye~ ^_^