Ahad, 21 April 2013

first time at the hospital.. ngee~~


Assalamualaikum.. ngee again.. lol.. okay,, tajuk kt atas dalam versi english.. tp, entri aku ni bahasa Melayu okay.. aku ni bukan apa.. aku malas nak check grammar tunggang langgang sekali.. kalau aku tulis bahasa Inggeris, aku takut, ak paham, korang yang tak paham.. sebab ape? ak tulis tunggang langgang..

ok.. berbalik kepada tajuk.. kalau korang tengok aku punye tajuk,, mesti korang fikir.. ''eii, sian budak ni tak penah g hospital.. eyy...'' so, untuk mengelakkan korang fikir camtu, ak nak bagi tahu sket..

AKU NI BUKAN XPENAH G OSPITAL.. NI FES TIME AK MASUK OSPITAL AS PESAKIT!!!

okay.. terjawab sudah persoalan korang.. aku ni, nak ikutkan, banyak kali jugak laa pergi hospital.. ada la kes-kes tertentu, sebab aku g hospital.. tp, seperti ape yang aku bagi tahu, yang tulisan huruf besar tu,, aku pergi hospital as pesakit.. ngee~

sebenarnya, aku ni bukan sakit kronik sangat.. tak de la sakit sangat sampai nazak atas katil tu.. kalau aku nazak gtu, xde la aku g update entri untuk korang hadap ni..

ayah aku saje nak cek idung aku.. kerap sangat berdarah,, aku pon pelik jugak.. apesal darah kerap sangat.. padahal hari tak la panas sangat.. nak kate panas,, ak duk dalam rumah.. kalau aku kerja kebun ke, buruh kasar ke,, saboh jugak la hidung berdarah..

tadi aku g jumpa doktor pakar hidung tekak dan tonsil? ke ape? ak pon xingat.. ayayaya.. yang pasti, hidung tu betul dah...

ayah aku kenal ngan doktor tu, tu yang mudah je urusan aku ni.. ngee~ sekejap je.. doktor tu buat prosedur dia, dah siap balik.. ngeh2,, klu nk amik nombor, haram.. bertahun laa aku tnggu kat hospital tu.. ramai gler orang.. =.='' sabo jelaa..

sambung cter aku yang tergendala, disebabkan banyak iklan.. aku pon pergi la jumpa doktor.. doktor tu suh aku duk atas kusi dia.. cewah.. hebat kusi dia.. xmacam kerusi kat kedai mamak tu.. hebat lagi kerusi doktor tu.. sambil doktor tu sembang-sembang ngan ayah aku, ade nurse ni dia bukak monitor.. waa.. tgk tv...

pastu, tgan dia ade alat.. macam besi gtu.. aku pon tak tahu nama.. aku boleh describe kan.. bayang sendiri la ye.. alat tu ialah sebuah batang yang panjang.. halus je batang tu.. kat hujung batang besi tu ade kamera.. ye.. tujuannye untuk di jolok ke dalam hidung.. lepastu, imej akan terhasil kat manitor..

aku dalam hati ni,. dah fikir dah... ah sudah,, dia nak jolok natang tu dalam lobang idong aku ke? berat.. mesti nampak segala bulu2 idong aku.. aaa~

then,, as i thought,, mmg natang tu untuk disumbat dalam hidung.. entah berapa ramai orang dah guna alat tu.. mula dia start masuk... nampak la segala anak beranak bulu idung aku, entah berapa generasi dah yang idup dalam idung aku ni..bak kate kakak aku.. dah macam lalang.. =.='' aku mane ade masa nak tebas lalang dalam idung aku ni.. kalau aku tebas,, sape nak filter kan habuk sebelum masuk idung ak ni..

after that (td ak dah gne then,, skrg ak gne after that lop), mula-mula dia jolok sampai kat depan sket.. kat mana tu? alaa.. cuba korek idung jap.. kan kat hujung hidung tu macam ada bende keras sket tu.. aa.. sampai situ la doktor stop.. lepas tu, doktor cakap.. ''okay, kita pergi dalam lagi'' ah sudah.. aku ni bab korek idung, sampai depan tu je.. mana pernah aku korek sampai dalam.. berat ni..

bila doktor dah jolok sampai dalam.. aku dah tak boleh nak tahan ketawa,, geli doe.. dia tolak masuk,, lepas tu, tarik sket.. sabo je laa.. geli aa idung aku,.. besi tu bergeser dengan dinding hidung aku.. dalam geli-geli tu, sebenarnya sakit jugak.. aku kalau boleh nak tepis je tangan doktor tu, suh cabut besi tu.. sakit kot.. bayang laa.. cuba masa amik wudhuk tu,, korang sedut air kuat2 sampai masuk dalam idung.. macam tu laa lebih kurang perit nye idung aku.. cuma bezanya, idung aku kena jolok dengan besi..

disebabkan aku rasa sakit, and pada masa yang sama aku rasa geli.. so, aku pilih untuk tumpukan kepada geli.. aku tak nak layan sangat sakit tu,, kalau layan semakin menjadi.. so, aku ketawa sepanjang doktor tu sumbat benda alah tu dalam idung aku.. abes gegar2 kamera kat monitor.. nurse kat tepi aku siap cakap lagi,, jangan gerak,, nanti doktor salah cocok kang.. aku pon,, tahan je laa ketawa aku.. dalam tahan pon,, gegaran dalam idung tu berlaku jugak.. tp xla teruk sangat macam gempa bumi..

keputusan...

setelah puas doktor jolok2 idung aku... doktor dapati,, kat dalam idung aku ni, (yang kalau kita korek ada bende yang keras2 tu) dah bengkak.. pasal ape tah.. yang pasti resdung.. aku tak tahu ape kene mngena benda tu bengkak dengan resdung.. ngee~ biar la. yang penting bukan kronik pom..

kat rumah..

baru stat aku rasa sakit idung aku akibat dijolok sampai ke dalam.. harap xnampak otak aku je masa scan idung ak tadi.. kalu nampak bagus juga,, ini membuktikan, aku ada otak.. peace yo..

syes sakit,, aku rasa idung aku ni macam dah terkoyak kat dalam nye.. T_T.. masa aku nak hidu something.. hidu, mesti maksudnya sedut kuat2 kan? ya Allah, sakit nye,, xreti aku nak gambarkan.. rse macam ada bende dah tembus masuk idung aku tanpa ditapis bulu idung..  tapi, kalau koyak tak pe.. sel aku akan baiki sendiri,, insya Allah, dalam beberapa hari lagi okay laa..

so, aku tido sekejap lepas zohor tadi.. and bila aku dah sedar diri balik, aku dah rasa okay dah.. sakit memang ada.. tapi tak la sakit macam tadi.. ngee~

so, sekian terima kasih..

2 ulasan:

sila tinggalkan sepatah dua kata sebelum berangkat ye~ ^_^