Selasa, 19 Mac 2013

walauPon Kau JoNgang,, Kau tEtaP cantiK dImaTakU~~ ^_^

Assalamualaikum... wink2. tetiba aku terfikir nak update pasal tajuk ni.. tak de la.. hari tu, ak terbaca blog hamba Allah ni, katanya malu, sebab giginya tak tersusun rapi, tak lawa macam orang lain.

kalau orang bercakap dengan nya, pasti akan melihat kearah giginya yang serba tak kena..

lalu beliau memutuskan untuk memakai braces.. yeah!! good job man!! thumbs up..

lol,, mungkin kalian akan mengatakan bahawa sekiranya aku berada di tempatnya,, aku akan merasa malu.. memang.. aku memang akan merasa malu sekiranya memiliki gigi yang tak sempurna..

dan aku disini bukan untuk membahaskan isu pendakap gigi, or feeling orang tak sempurna gigi.. aku sekadar nak bagi pendapat aku mengenai feeling aku terhadap mereka-mereka ini..

aku ada seorang kawan aku yang giginya tidak tersusun atur,, atau jongang lah,, payoh ngat ar, nulis panjang2.. dia ada bagi tahu aku, dan minta pendapat aku mengenai pemakaian braces..

ada 2 sebab kenapa dia perlukan braces.

1. malu sebab giginya jongang.
biasalah, manusia ada perasaan malu,, kalu xde robot la tu..

2. payah nak membaca Al-Quran.
sebutan ayat Al-Quran lari kerana faktor gigi.. ah. biar la,, memang susah nak sebut.. sebab gigi dia macam tu..

disini aku nak bagi pendapat aku, perasaan aku bila berhadapan dengan orang jongang ni..

kadang-kadang bila aku jumpa dengan kawan aku ni, perkara pertama yang akan aku tengok.. gigi dia laa.. tak kan mata kot.. kenapa jadi macam tu?

sebab, dalam banyak-banyak anggota kat muka dia, gigi dia paling terserlah. kadang-kadang aku tengok dia unik pulak. mempunyai sebaris gigi yang macam tu..

so, kepada siapa yang gigi nya tidak lawa macam yang korang sendiri dakwa.. fikir-fikirkan lah penulisan aku ni..

gigi korang tu bukan huduh.. unik sebenarnya, sampai aku tak nak tengok kat tempat lain dek kerana keunikan gigi korang..

gigi yang macam tu tarikan sebenarnya.. setiap orang ade tarikan tersendiri.. kalau macam aku, tarikan aku ialah jerawat aku.. lol.. agak malu sebenarnya.. sebab tu aku tak suka tengok cermin..

kalau tengok cermin, nampak jerawat, aku rasa malu plak.. kalau tak tengok, xnampak jerawat... rasa seperti juara.. like a boss!!

so kalau ada orang ejek gigi korang.. bangun dengan yakin dan kata.. '' gigi aku lebih unik dari korang.. tengok gigi korang,, sama jenis je.. gigi aku gok lain..'' pastu korang blah la.. takut jadi kes lain pulak..

hebat kan? so sampai sini je la coretan aku.. semoga berjumpa lagi..

sekian
terima kasih kerana membaca ^_^

5 ulasan:

sila tinggalkan sepatah dua kata sebelum berangkat ye~ ^_^