Isnin, 1 April 2013

surat untuk sahabatku..

dear friend..

ak ingat lagi, masa aku jumpa mung first time, kita darjah 6 mase tu.. tp kita xrapat pon.. maklumlah.. aku budak baru.. kita xrapat pon.. bukan nak kate rapat.. tego pon x rasanya..

xsampai setahun aku sekolah situ,, aku pindah.. sekolah dekat sikit dengan rumah aku..  kih3..

lepas abis UPSR aku pergi kat sekolah menengah.. aku tak sangka pulak aku akan jumpa dengan mung..

masa fom 1, ak duk kt kelas depan sekali.. ak xjumpa pon mung.. malah, aku tak tahu pon mung wujud kat sekolah tu..

dan aku ingat lagi, kali kedua aku jupe mung lepas sekolah rendah.. mse tu kita fom 2.. aku baru masuk asrama.. ak jumpa mg sebelum solat maghrib.. aku tgk mg bwk ma'thurat.. nak bce sebelum magrib..

ak tye mg ''budak baru ke kat sekolah ni?''

syes ak tak penah jumpa pon mg sebelum ni.. dan ak xingat pon mg penah sekolah dengan aku masa darjah 6.. mg yg ingatkan aku..

walaubgaimanapun, kita masih xrapat lagi.. kita sekadar bertegur sapa, seperti kawan biasa,, yelah,, kita x duduk sekelas.. mg dengan geng mg.. ak, dengan geng ak..

naik fom 3.. kita sekelas,, syesly,, kita agak rapat.. rapat macam satu geng.. mg, aku, ya, raudhah, jaa..

nok2, bilik kita dekat.. bilik mg sebelah bilik ak kat asrama.. kadang2.. ak lepak bilik mg.. kdg2 mg lepak bilik ak.. kita pergi prep pon sama2..  ^_^

pendek kata, semua kita buat sama-sama.. mandi tak laa.. =.=''

lepas habis PMR, kita amik aliran sama.. tapi, kelas kita lain2..

disebabkan kelas kita lain2, kita dah semakin menjauh.. ak pon xdtg kelas mg, bab kelas kita bergaduh.. entahlaa.. saling anti.. =.=''

naik tingkatan 5.. sekali lagi aku sekelas dengan mg.. mg dah ade set mg.. so, ak tak berapa rapat dengan mg.. mg pon xberapa nak layan aku ni..

tapi,, entah mengapa, lepas abis SPM, hubungan kita rapat.. bagai isi dengan kuku.. padahal, selama hampir 6 tahun kita berkawan, xpernah plak serapat ni..

seperti Allah dah tetapkan.. memang aku akan mempunyai mg sebagai kawan aku.. walaupun terpisah, Allah tetap satukan kita semula..

aku ceritakan semua rahsia aku kat mg.. mg pon cerita rahsia mg.. walaupun ak tahu, xsemua rahsia mg cter kat ak.. tapi aku hargai, sebab ak tahu mg percayakan aku..

setiap kali aku terjatuh.. mg akan ada untuk bangkitkan aku.. tapi aku tak mampu membuat semua tu.. ak cuma boleh mendengar masalah mg.. tapi, aku xbleh bangkitkan mg..

mg tolong aku selesaikan masalah aku. tapi aku xmampu nak selesaikan masalah mg.. aku cuma mampu melihat masalah mg..

tp mg tetap kata,, ''sokey''

dalam ramai2 kwn ak,, mg r satu2nya yang ak paling selesa bila dekat dgn mg.. ak selesa jugak dengan org len,, tp kadang2 ak rasa rimas sikit.. =.=''

selalunya, ak on fb.. perkara pertama yg ak akan cek.. mg on x.. kalau mg xon.. ak periksa chatbox ak.. biasa mg ade tinggal pesan kat situ..

ak on fb, semata-mata nak chat ngn mg je.. kalu mg xon.. ak pon off la.. bukan payoh ngat pon..

masa aku jumpa mg kt sekolah hr tuh,, ak ase xmboh balik je,, nak cerita byk3 gtu.. =.=''

tapi, masa terlalu singkat.. ak payoh nak jumpa mg.. dalam chat je laa aku boleh tukar2 cerita ngn mg..

ak hargai semua pertolongan, pengorbanan masa mg, rehat mg.. semata-mata nak tolong ak..

terima kasih sahabat.. engkaulah sahabat sejati yg diidamkan semua org..

ikhlas dari,

e-Froggy


4 ulasan:

  1. hohoho... toucing2 sih mlm2 bute gnim... =,='' ak xprnah lupe kwn2 ak., malah yg drjah satu skalipon.. nk dtg crik ak.. crik laa.. ak x kisah pon... huahua2... drama2 plak mlm nih ko yer... ak gtw paan kn.... =='' xde motif siot... kwn, mne2 je bleh cri.. den, smpai mg kwin pon, mg still leh cri ak... ngn syrat fb nih kne ade lar... xpon ak mmpu bce cter mg melalui blog jah.. haha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. lol,, sje tacing2.. xde maknenye ko nak bgtau paan.. =.=''
      hehe,, berkawan hingga jannah.. ^_^

      Padam
  2. lol.. hahaha.. gtw paan ape salah nye.. nnt ak nk jd pngapit mg !!! =)

    BalasPadam
  3. pengapit2.. =.='' ak nk pi blaja lu.. =.=''

    BalasPadam

sila tinggalkan sepatah dua kata sebelum berangkat ye~ ^_^