Jumaat, 29 Mac 2013

Luah Perasaan ke Jaja Cerita?

Assalamualaikum.. ^_^ sepeti yang kita tahu.. fb kini sudah menjadi tempat orang meluahkan perasaan.. yeay!! tahniah fb kerana menjadi pendengar setia.. segala masalah orang boleh di 'upload' ke fb.. =.='

okay, seriusly, aku tak kesah pon kalau korang nak update status nak luah perasaan, sedih, hampa, putus cinta, putus tunang, marah.. nak bunuh diri.. aku tak kisah.. aku sedia membaca..

err,, bahagian bunuh diri tu, aku terpaksa amik tindakan sewajarnya.. bunuh diri berdosa ye.. jangan tiru aksi ini..

anyways, hari ni aku bukan nak cakap pasal bunuh diri.. lain kali lah kalau nak cakap pasal bunuh diri ni.. hari ni aku nak cakap pasal menjaja cerita..

seperti yang korang tahu, ada kawan aku baru putus cinta.. aku ada update pasal cerita tu.. kalau belum baca, klik disini..

seperti yang aku dapat tahu, mamat ni dah separuh gila... aku berkawan dengan orang gila? :O

kalau dia percayakan jodoh Allah tak de la dia jadi gila macam ni.. =.=''

okay, seriusly, aku dah lari tajuk..

kisahnya bermula begini.. si mamat ni selalu update status pasal makwe dia.. mula-mula aku tak kisah.. sebab aku pon nak tahu kisah dia.. setiap jam dia update status..

setiap masa jugak laa aku baca status dia tu.. cerita la, betapa dia menyesal buat macam ni kat makwe dia.. a*** sayang s****, gini2 gtu2.. =.=''

lama-lama aku bca status dia naik meluat pulak.. mamat ni seolah-olah nak jaja cerita.. dia bangga ke nak cerita dia putus cinta?

kalau aku putus cinta, malu nak cerita kat orang.. kalau aku cerita pon, cerita kat kawan aku yang paling rapat je.. tu pun aku cerita kat chat box.. xde sampai update2 status bagai..

bila dia buat status macam tu, ramai orang like, tapi tak de orang komen.. kemudian dia mara ke rancangan seterusnya..

setiap kali geng aku update status, status la pasal ape pon, pasal biasiswa ke.. gosip terbaru ke.. mesti dia komen.. nak suruh orang layan lah tu.. nak suruh orang tanya, masalah nape? bla3..

plizz,, siyes aku menyampah..

tak cukup dengan tu, dia hantar chat kat aku.. cerita masalah dia.. ==''

kalau la aku ni mulut celupar, mesti aku cakap..

''dah tu kan salah mung.. memang padan la makwe mung tnggalkan mung''

tapi mujur aku masih mempunyai pertimbangan akal, so aku senyum je.. =.=''

ekceli, aku tahu kenapa dia buat semua tu.. dia nak suruh aku dan kawan-kawan makwe dia tu, supaya pujuk makwe dia..

so, aku sebagai kawan kepada makwe dia, sedikitpun tidak akan menurut kehendak tersirat mamat ni.. aku sebagai wanita dan kawan baik kepada minah ni mesti lah nak yang terbaik buat kawan aku..

aku takkan pujuk makwe dia, kalau dia nak kembali, itu adalah kehendak dia.. bukan sebab aku pujuk..

kalau aku bagi nasihat kat makwe dia tu,, aku cakap:

''xyah pilih r mamat tu.. kalau aku takkan terima lelaki yang mnyakitkan ati aku lebih dari 3 kali''

huh,, padan la muka.. sape suruh cari pasal sangat dengan kaum hawa ni.. =.= poyo la ko ni

aku rasa entri ni dah lari tajuk laa.. bia laa.. aku memang nak luah perasaan pon.. =.=''

pesanan aku.. kalau ye pon nak luah perasaan, jangan la setiap masa update status.. kan lebih baik ko cerita kat chatbox ke.. xde la nampak sangat korang nak menjaja cerita..

and, btw.. Allah is the best listener.. just go and tell Him your story.. He will make your heart fell calm..
 I LOVE ALLAH

sekian 
terima kasih kerana membaca ^_^



2 ulasan:

  1. sejak kbelakangan ni sakit perut n luga jer..sye rse sbb bce status yer bnyok ngat...kdg2 nk bom jer fb yer....

    BalasPadam

sila tinggalkan sepatah dua kata sebelum berangkat ye~ ^_^