Jumaat, 22 Mac 2013

aku suka dia.. ehh? aku sayang dia.. bukan, aku cinta dia.. keliruu~~

Assalamualaikum.. hom2.. tajuk hari ni panjang sikit, tapi aku tak pasti entri ni panjang ke pendek.. aku akan terus menulis selagi aku ada idea.. kalau dah kering, aku terus kepada penutup lah.. ^_^

ok, dengan ini, e-froggy ingin mengaku bahawa, e-froggy ada meminati seorang lelaki.. lelaki la kan? kalau perempuan lain pulak jadinya.. =.='' 

aku mengenali lelaki ini pertama kali melalui blog nye... jeng, jeng, jeng.. tak leh bagitahu blognya,, nanti korang sapu.. =.=''

dia lah pencetus semangat aku untuk mencipta sebuah blog.. so tercipta la blog yang korang tengah hadap ni..

tapi, aku hanya meminatinya secara diam.. dia langsung tidak mengenaliku, apatah lagi menegurku.. seandainya dia tahu, aku stalk sokmo fb dia,, blog dia.. haha.. malu jugak kalau dia tahu.. :3

sejak akhir-akhir ni, perasaan suka aku dekat dia semakin bertambah.. aku pon tak tahu kenapa.. mungkin sebab dia hensem,, :P tapi, ada apa dengan wajah.. aku tak pandang semua tu..

so, aku mula berfikir.. apa selama ni ko tak berfikir ke? adakah aku suka dia? atau aku sayang dia? atau aku cinta dia?  

suka, sayang dan cinta adalah 3 element yang berbeza.. contoh:

1. suka
aku suka dia sebab aku rasa dia orang yang mencetuskan semangat untuk membina sebuah blog. dia la yang membakar semangatku untuk menjadi seorang blogger yang tak giler glamer.. dari blognya yang aku baca, dia juga menceritakan kisah kehidupan hariannya, dan  dia meletakkan sedikit nasihat di akhir entrinya sebagai kesimpulan..

dan aku pasti, sekiranya aku berjumpa dengannya atau mempunyai hubungan dengannya, aku tak akan kekal dengannya, kerana aku hanya menyukai dia, bukan menyayanginya.. ^_^

2. sayang
aku sayang dia kerana dia seorang yang baik. dan aku sayang dia sebagai seorang abang dan kawan yang baik.. sama seperti kawan perempuan aku yang lain.. sayang biasa2 je.. ^_^

dalam element ni, aku tahu aku takkan kekal dengannya sekiranya ada hubungan, kerana aku menganggapnya seorang abang dan kawan biasa...

3. cinta
aku dah sampai tahap kritikal. cinta ni kerana sekiranya dia mahu menjadi yang halal untukku.. maka akan terbit rasa cinta aku dengan sendiri..

element ini aku pasti aku dapat mengekalkan hubungan aku dengannya.. namun, itu bergantung juga dengan jodoh.. sekiranya dia bukan untukku, aku rela melepaskannya, kerana dia milik orang.. ^_^

dalam ketiga-tiga element ini pasti akan ada rindu dan cemburu.. tapi kita perlu tetapkan perasaan kita padanya sama ada suka, sayang atau cinta..

so, kepada pembaca yang mempunyai masalah rindu dan cemburu, pastikan dahulu perasaan anda.. buat pilihan terbaik.. tentukan sama ada si dia layak menerima rindu dan cemburu kita..

setelah aku berfikir, merenung dinding bilik aku yang dicat putih, aku dah tetapkan pilihan aku, bahawasanya, perasaan aku terhadap dirinya adalah........................!!

sekian 
terima kasih kerana membaca ^_^

6 ulasan:

  1. ape nih men ayt2 gntung plak akhir2 mcm tuh... =.='' ye, ak x thu ak ske dia atau x.. so bleh x explain.., kalo dye ckp dye syg n dye rindu.. adakah itu brmakne, dia syg kte ??? wht ur oppinion?

    BalasPadam
  2. dear blue bear..
    1. bia r aku nak gantung ayat aku.. blog aku.. =.=''

    2. syg xbererti cinta. sekiranya benar dia sayang, balas lah sygnya.. tp ingatlah.. sygi dia kerana dia sygi Allah, sekiranya dia tngglkan Allah, tngglkan dia.. ^_^

    wallahu a'lam..

    BalasPadam
  3. lol.. mmg ak mnyukainye pade mulanyer krana dyr mnyangi allah.. ak brse insaf.. n stlah itu, ak brusaha utk brubh.. :D adakah btul tndakan ak mnyukainyer ??? dia mmbt ak bgun d awal hri utk mnunaikan solat.. mmbt ak trkjut mlm n ak trus solat... apakah ??

    BalasPadam
  4. 1. mg bg mkn x kt haiwan aku?

    2. maka terimalah dia seadanya.. sekiranya terputus, maka redha la, anda tidak mempunyai jodoh dgnnya.. ^_^

    BalasPadam
  5. ^_^ tp sekiranya mnyeksakan merinduinya, maka lepaskan dia,, itu apa yang saya buat, semasa saya merindui seseorang.. ^_^

    BalasPadam

sila tinggalkan sepatah dua kata sebelum berangkat ye~ ^_^