Khamis, 21 Mac 2013

result,, ooo result~~ ^_^

Assalamualaikum, pembaca setia.. setia ke? lol.. tak per la tak setia.. aku sedar siapa aku..
*pergi bawak laptop duduk kat sudut bilik*

.......... after a few second.......

ok.. aku sambung balik ye.. td merajuk =.=''  tadi aku pergi jalan-jalan kat blog blog walking~ orang.. ramai plak update kisah pasal result pekse.. huhu.. aku pon nak update jugak la.. skill ketandusan idea.. nak buat macam mana..

okay, ceritanya bermula seperti ini:

pukul 6.45 pagi aku sudahpun berangkat keluar rumah.. tapi aku bukan pergi sekolah.. aku pergi pejabat mak aku.. mak aku malas nak ulang alik ke rumah.. sekrg aku tau aku dpt sifat malas dari sape.. lol.. pdhl mmg aku sendiri pemalas,, so, aku kebosanan kat pejabat mak aku tak buat apa-apa..

siriusli,, aku tak rasa berdebar sikit pon.. so, aku dah bosan menunggu pukul 10 tak sampai-sampai,, aku pon tido.. dengan penuh ketenangan..

dalam pukul 9.50 pagi, aku terjaga.. alahai.. lambat betul pukul 10.. aku pun tido balik.. dekat pukul 9.59 pagi, aku bangun, and capai enset aku.. kononnye nak cek r result pekse ikot telefon.. hantar SMS, tak sampai-sampai.. =.='' baik aku pergi ambik sendiri kat sekolah..

pukul 10.39 aku ajak mak aku pergi sekolah.. mak aku tengok je,, sambil berkata ''alah, bukan siap lalu pon result mu.. kekgi, nak tu lah, nak ni lah.. duduk lah dulu..''

aku dengan redha.. ''aaa... okay..'' duduk kat atas sofa*

then, sampailah saatnya, pukul 11 lebih, mak aku drift pergi sekolah aku.. waa~~ hebat betol mak aku..

akhirnya, sampailah saatnya.. aku sampai sekolah, terus majlis start,, timing tu penting.. tak sempat nak pergi koperasi amik divisyen aku.. =.=''

cikgu aku start majlis,, tapi tak de Al-fatihah pon,, aku baru perasan masa tulis entri ni.. =.='' majlis dimulai dengan ucapan pengetua yang paling aku hormati.. siyes memang aku hormat gler kat pengetua ni,, cara dia bercakap memang terpelajar.. =.='' kalau xterpelajar, xkn dia jd pengetua.. ok, abaikan..

pengetua aku pot pet,pot pet.. aku paham lah jugak sikit.. antaranya, tahun ni menurun purata gred.. thn lepas 6 orang straight A, tahun ni 4 orang je.. yang lain aku xpaham.. =.=''

so, tiba lah saat yang ditunggu-tunggu.. cikgu announce nama budak start dari 6A sampai 11A.. haha.. agak excited jugak masa tu, sebab aku expect nama aku duduk kat 9A.. haha.. orang bagi betis nak peha.. =.='' 

aku agak berdebar jugak masa tu,, tapi, sabar je la.. sorang-sorang nama kawan aku dipanggil,, akhirnya.. ''e-froggy''.. aku tersentak.. what? what? sape yang berani panggil nama aku? tapi tak sangka plak cikgu panggil nama aku masa kat kategori 6A.. haha..

lol,, sape kata aku tak bersyukur dapat 6A, meh sini.. aku nak gigit sikit.. aku bersyukur dapat 6A, walaupun aku inginkan 9A.. haha,, at least ade lah jugak syarat minima masuk U.. ^_^

bahagia pelik aje aku rasa, tapi mak aku agak frust la, sebab Bahasa Melayu aku dapat B+.. macam mana aku ni? bahasa lain dapat A plak.. aku terasa pelik... aku orang negara mana sebenarnya.. =.=''

tapi Alhamdulillah, sebab tak de subjek yang gagal.. semua kepujian.. ^_^.. walau apa pon, sapa yang tidak berjaya dengan keputusan yang diidamkan,, jangan sedih, sebab rezeki Allah ada kat mana-mana..

sekian
terima kasih kerana membaca ^_^

2 ulasan:

  1. hom3.. good job !!! xpe la tuh.. dh byk dh tuh dri ak beb... good luck n tahniah... ak tepuk2 td tw.. mg jer x npak.. hahaha

    BalasPadam
  2. lol,, ak sejak masuk dewan duk cri mg,, xmuncul2.. =.=''

    BalasPadam

sila tinggalkan sepatah dua kata sebelum berangkat ye~ ^_^