Isnin, 25 Mac 2013

Alahai~ kawan aku putus cinta~


Assalamualaikum.. haha,, hari ni aku nak cerita sedikit tentang kawan aku.. aku tak tahu apa isu diorang..
ekceli, aku tak tahu pon diorang bergaduh.. haiyoo..

semalam, tengah sedap2 aku chat ngan blue-bear, tetiba dia hantar chat kat fb.. aku terkejut laa,, selama ni tak pernah pulak hantar chat kat aku.. semalam plak dia hantar chat.. jom ikuti chat antara aku dengan dia..

oh, btw.. dia ni lelaki ye.. makwe dia kawan baik aku, so, aku tak pasti apa hubungan aku ngan mamat ni.. =.=''

dia: e-froggy weyh..
ak cntekn pia sgt2..
anye ye je yg ad lm aty ak..
smnjk stahun lbih ni,ak xpnoh knang kt pmpuan len..
ak syg ye e-froggy weh!
syg sgt2!
ak akn wk ye bhagie.. epy.. snyum smpai tlinge stiap ary..
ameen..

aku: (agak terkejut dengan sergahan secara tiba2)
amin..
ak pon harap mg sama ngn ye..
tp tu la,
ak nak tye mg se perkara,
mg percaya tak dengan Jodoh?


dia: npe?
ak ykin..
sbb mse ak brjauhan ngn ye.. ye lri drpd ak..
ak nngis opmo..
cube bwg ye dr aty ak pn xleh
mmg xleh.

dan di saat ini aku dapat merasakan adakah mamat ni tak paham bahasa atau aku cakap tak jelas..
then, aku terus mengeluarkan ayat yang biasa aku guna kalau ada orang putus cinta..

listen.. ak bkn nk doa buruk ke mg.
tp ak harap mg phm dgn ketentuan Allah..
jgn sangka buruk dgn Allah..
Allah thu yg terbaik untuk hambanya..
seandainya berlaku apa2 antara mg ngan piya.. redha je..
sebab Allah tahu apa yg mg xthu,,
jgn sesekali putus harapan dengan Allah..
cyes, ak xde niat nak doa pape yng buruk antara mg ngn piya.. tp ak harap ngat mg sabo dn tabah..
seandainya terputus, lpskan dia,, kalu mg berat lepaskan dia, mg lg terseksa, selamanya..

mamat itu langsung membalas,, biasanya kalau aku keluarkan kata2 ni, orang tu akan rasa okey,, lain pulak mamat ni..
ye2..
sufia xleh lpskn ak gop..
ye kte even ye suke kt lki len,ye ttp syg n cntekn ak..
ye skang ni,trjerat..
ye anye mkir gni la..
antre ak ngn lki 2..spe leh brtahan..
spe yg mngaloh lu ble blajo 3,4 thun ekg..
ak ykin yg ak akn ttp ngn pia..
ameen..
ak stie btol2 ngn pia..

sampai kat sini, mood aku dari ^_^ bertukar jadi T_T, ini kerana aku takot je beno.. kang salah cakap ke pape.. xke naya,,

walau bagaimana pon aku masih memberi kata positif... ada lagi dia chat ngan aku, tapi aku malas nak copy, aku tau korang pon malas nak baca..

bila sampai je kat satu chat dia, ak dapat rasakan dia cuma nak luahkan perasaan, bukan nak dengar nasihat aku.. =.=''

kalau boleh aku nak cakap macam ni..

mg ni dah kritikal, pyoh ngat kawen je la ngan piya or.. =.='' asyik tulis kat fb je.. kawen nak tangguh..

tp aku bayangkan aku tak de insuran nyawa dan khairat kematian, aku batalkan aja niat aku tu,,

so aku layan je la luahan perasaan mamat ni.. sambil aku melayan, aku berharap sangat mamat ni gi off dan tido secepat mungkin.. =.=''

selepas beberapa jam, baru dia off,, aku tak dapat gambarkan betapa bahagianya aku waktu tu..

aku benonye dok kisoh kalu orang nak luahkan perasaan kat aku,, aku sedia mendengar,, tp aku tak tahan kalau dah siap luah, aku bagi nasihat, tak mo dengar.. pastu disambung luahan hati dia.. aku pon cuma mampu senyum.. ^_^

tak mampu buat pape dah.. =.=''

so, sampai sini jer lah coretan aku.. aku tahu korang pon tak berminat nak tahu,, hahah.. bia r,, aku saja nak share..


sekian
terima kasih kerana membaca

2 ulasan:

  1. T_T ak xley bce lar... ak tringtkn die !!!!!!!!!!!!! sdih ak dgar..

    BalasPadam
  2. alaahai~ xpe2,, aku paham.. ^_^
    ade jodoh, jupe la dia.. idop lagi dia sekarg,, xpe.. esok ak xthu ye idop lagi. ajal maut ditgn tuhan,,

    BalasPadam

sila tinggalkan sepatah dua kata sebelum berangkat ye~ ^_^