Khamis, 28 Mac 2013

Wanita free hair tak layak di Approve?

Assalamualaikum.. hai,, hello there.. =.='' abaikan.. okay,, berkenaan tajuk aku ni.. tadi aku terbaca status seseorang lelaki di pesbuk.. pesbuk lagi.. =.='' 

so, tujuan aku menulis entri ni sebab aku nak komen ape dia cakap tu.. aku boleh je nak pergi komen dekat status dia, tapi aku takut panjang plak komen aku.. so, aku update entri supaya aku boleh kongsi dengan semua orang, mengenai pendapat aku.. =.=''

''shuhhh ! jangan add aku awek yang freehair.. NYAH KAU DARI ADD AKU !
tak suke tak suke .''

lebih kurang macam ni la ayatnya,, ehh,, mmg ni aku copy paste ayat dia.. so, memang ayat dia.

ok, look here carefully Mr. hensem boy.. sebagai seorang muslim, pernah kah anda terfikir, bahawasanya, itulah saat sesuai untuk membimbing perempuan yang free hair tu balik ke landasan  Islam?

mungkin perempuan itu tidak tahu sama sekali mengenai suruhan menutup aurat.. kenapa perlu di boikot perempuan seperti ini?

aku tak paham dengan ko ni.. adakah dengan tidak mempedulikan perempuan seperti ini menjadikan ko suci? menjadikan ko seorang yang sempurna? tak sama sekali.. 

malah, sikap seperti inilah yang menjadikan keadaan semakin buruk.. sikap seperti inilah yang menjadikan ramai perempuan tidak menutup aurat dengan sempurna..

apa kau rasa diri kau begitu suci dari dosa sehingga tidak mahu mendekati wanita seperti ini.. sekiranya begitu.. engkau salah sama sekali..

apa kau takut sekiranya engkau mendekati perempuan seperti ini, dosanya akan terpalit padamu?

dosa si pembuat dosa tak akan terpalit sedikit pon kepada engkau.. malah, sekiranya engkau berjaya membimbingnya.. pahala menantimu..

apakah engkau tidak mahu membuat pahala sebagai bekal di akhirat mu? 

akhir kata dari saya,, berhenti boikot perempuan free hair.. bimbinglah dia supaya kita dapat bersama-sama mengumpul pahala buat bekalan akhirat.. amin.. 

''sampaikan dariku walau sepotong ayat''

sekian
terima kasih kerana membaca

4 ulasan:

  1. lol... btul3 !!! nnt ak pon nk tego dyorg tuh... ^__^

    BalasPadam
    Balasan
    1. lol,, xpayah.. mg bg je post aku ni.. post kt komen diorg.. lol.. T_T

      Padam
  2. ramai sangt2 org mcm tu skrg nim...good job frog..:)

    BalasPadam

sila tinggalkan sepatah dua kata sebelum berangkat ye~ ^_^